Ankara - İzmir YHT Projesi Ankara - Afyonkarahisar Etabı'nın Temeli Atıldı...

22.9.13

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu, Afyonkarahisar Ali Çetinkaya Tren Garı önünde düzenlenen "Ankara - İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi Ankara - Afyonkarahisar Etabı Temel Atma Töreni"nine katıldı.

Yolların buluştuğu, kesiştiği bir yer olan Afyonkarahisar'ın Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile buluşmasının ilk adımının atıldığını belirten Bakan Yıldırım, şöyle devam etti:

 

"Bu bölge; kahramanlık destanının yazıldığı, efelerin harmanlandığı yerdir. Afyonkarahisar'a YHT getiriyoruz da Kütahya'yı, Uşak'ı unutuyor muyuz zannediyorsunuz? Bu tren Ankara'dan çıkacak, Polatlı'ya gelecek. Konya yolunda Yenice'den itibaren bu tarafa doğru Emirdağ, Bayat ve Afyonkarahisar'a inecek. Bundan sonra da Uşak, Manisa, ver elini İzmir; bu birinci hat. Gelelim öbür hatta... Orada da Ankara, Polatlı, Eskişehir ve Kütahya hattı olacak. Oradan, Kütahya - Antalya, Kütahya - İzmir hatları olacak. Bu bölgeye ne düşünüyorsak 3 ilimiz için düşünüyoruz. 2 milyon vatandaşımızın yaşadığı Afyonkarahisar, Kütahya ve Uşak'ın ortasına Zafer Havalimanı'nı yaptık. Ülkemize, bölgemize hangi hizmet geldiyse bunlar bir ekip çalışmasının, birlikte çalışmanın sonucudur. "

 

"Yabancıların İnsafına Bırakamazdık"

 

Yıldırım, "asrın projesi" olarak nitelendirdikleri Marmaray'ı hayata geçirmenin 150 yıl sürdüğüne dikkati çekti.

 

Bu projede sona yaklaşıldığını dile getiren Yıldırım, "Sultan Abdülmecid hayal etti, Sultan Abdülhamid projesini yaptırdı. Aradan 100 yıl geçti. Adım atmak, inşaatına başlamak da bize, Recep Tayyip Erdoğan'a nasip oldu. Açmak da bize nasip oluyor. 29 Ekim'de Marmaray hizmete giriyor." ifadesini kullandı.

Hızlı trenin temelinin 1970 yılında atıldığını hatırlatan Yıldırım, bu ulaşım aracının, Türkiye'nin hayali, rüyası olduğunu belirtti. Bunun her seferinde bir başka rüyaya döndüğünü, bir türlü gerçek olmadığını vurgulayan Yıldırım, şunları kaydetti:

 

"Yıl 2003… Demiryollarının halini gördük. Başbakanımıza dedik ki 'Yollar bitmiş, trenler eskimiş, lokomotifler eskimiş. Artık demiryolları ülkemizin yükünü taşıyamıyor. Ne yapacağız? Başbakanımız bize şu talimatı verdi: Demiryolları bu ülkenin bağımsızlığının timsalidir. Biz Kurtuluş Savaşımızı, bağımsızlık mücadelemizi demir yollarıyla kazandık. Onun için bu demir yollarını ayağa kaldırmak bizim namusumuz, şerefimizdir.' Bugün baktığımız zaman 11 bin kilometrelik demiryolunun 7 bin 600 kilometre tamamen yenilendi. Kendi tren setimizi, makaslarımızı, raylarımızı, bağlantı elemanlarını yapar hale geldik. Sadece demir yollarını yenilemedik, Türkiye'nin yerli demiryolu sanayisini de kurduk. Çünkü biz bu önemli stratejik altyapıyı, ulaşımı, vasıtasını yabancıların insafına bırakamazdık. Trenimizi de her türlü alet edevatımızı da yapmalıydık. Bunu da yaptık. 10 yılda sadece demir yollarını yenilemedik, hızlı treni de ülkemize getirdik."

 

"YHT ile Ankara - Afyonkarahisar Arasında Ulaşımın Süresi 1,5 Saate İnecek"

 

Her şeyin hayal etmekle başladığını dile getiren Yıldırım, YHT Ankara-Afyonkarahisar kesimi tamamlanınca iki kent arasında ulaşımın süresinin 1,5 saate ineceğini bildirdi.

 

"Öyle bir iş yapıyoruz ki 5 yıl içinde Türkiye'nin 15 vilayetinin nüfusu kadar, 40 milyon, yani toplam nüfusumuzun yarıdan fazlası hızlı trenle buluşmuş olacak." diyen Yıldırım, ülkenin zayıf iktidarlar, koalisyonlar yüzünden yıllarını boşa geçirdiğini, hizmetlerin başka baharlara kaldığını ifade etti.

 

Bolu Tüneli'nin 30 yıl, Kangal-Tecer arasındaki 5 kilometrelik demiryolu tünelinin 37 sene sürdüğünü kaydeden Yıldırım, 10 yılda 156 kilometre tünel yaptıklarını dile getirdi.

 

Dünyanın en uzun 3'üncü tünelini, Rize ile Erzurum arasında yaptıklarına dikkati çeken Yıldırım, "İki tane tünel 15 kilometre. Ne kadar sürede yapıyoruz biliyor musunuz? 3 yılda bitiriyoruz. İşte bu Türkiye'nin gücüdür." diye konuştu.

 

"Hükümetimiz Sayesinde Hava Yolları, Halkın Yolu Oldu"

 

Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu ise Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının (TCDD) kuruluşunun 157'nciyılı dolayısıyla 157 bin fidan dikeceklerini ifade etti.

Türkiye'de muazzam yatırımlara imza atıldığını vurgulayan Prof. Dr. Veysel Eroğlu, şöyle dedi:

 

"Artık Türkiye'nin de hızlı trenleri var. İstanbul'a giderken kara trenle 15-16 saat yol gittiğinizi, Bilecik rampalarında 5 saatlik yolu 12 saatte aldığımızı, perişan olduğumuz günleri Allah'a şükür unuttuk. Çünkü Bakanımız şu ana kadar 17 bin kilometre yol inşa etti. 70-80 yılda 6 bin kilometre inşa edilmişti. Hükümetimiz düneminde 17 bin kilometre yol yapıldı. Destan yazıldı. İstanbul - Ankara arasındaki yol perişandı. Oraya Bolu Tüneli yapmak istediler. Yıllarca beklendi. Orayı patates deposu, soğuk hava deposu yapmayı düşündüler ama Başbakanımız geldi, Binali Yıldırım geldi, yıldırım gibi dağları delerek hayal olan Bolu Tüneli'ni açtı. Bütün yolları geziyorum. Ne yollar açılmış. Türkiye otobanlarla bulunmuş yollarla muhteşem hale geldi. Sadece bu mu? Eskiden hava yollarına çok nadir insanlar binerdi. Şu anda hükümetimiz sayesinde hava yolları, halkın yolu oldu. Geçen 4 ayda Başbakanımızla en az 4 tane havaalanı açılışına gittim. Havaalanı olmayan yer kalmadı neredeyse…"

Daha sonra, Muratlı - Tekirdağ ikinci hat ve elektrifikasyonu; Çankırı Modern Makas Fabrikası; Sivas Beton Travers Fabrikası; Malatya Zemin Altı Tekerlek Torna Atölyesinin açılışları; Balıkesir - İzmir -Bandırma sinyalizasyon ve elektrifikasyonunun temelinin atılması; Adana - Mersin arasında 4 modern tren setinin sefere verilmesi törenleri, videokonferans bağlantılarıyla bu bölgelerdeki yetkililerle irtibat kurularak gerçekleştirildi.

Törene, Afyonkarahisar Valisi İrfan Balkanlıoğlu, AK Parti Afyonkarahisar milletvekilleri Sait Açba ve Halil Ürün, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Afyonkarahisar Belediye Başkanı Burhanettin Çoban, bürokratlar, çevre ilçeler ve beldelerin belediye başkanları, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile vatandaşlar katıldı.

21.09.2013