Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu: “Başbakanımızın Talimatları ile Asırlık Rüyalar Bir Bir Gerçek Oluyor”

30.10.13

Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu son yıllarda yapılan yatırımlarla kimsenin hayal bile edemediği projeleri hayata geçirdiklerini ifade ederek, “Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatları ile asırlık rüyalar gerçek oluyor. Çine Adnan Menderes Barajı, Mavi Tünel ve Marmaray Hükümetimiz zamanında tamamlandı.” dedi.

 

Prof. Dr. Veysel Eroğlu, hükümetleri döneminde Türkiye’nin yüzyıllardır hayalini kurduğu projelerin bir bir hayata geçtiğini belirtti. Orman ve Su İşleri Bakanlığının da bu projelerin halkın hizmetine sunulmasında büyük payının olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Eroğlu, “141 yıllık rüya Çine Adnan Menderes Barajı’nı ve 100 yıllık rüya Konya Mavi Tünel’i biz tamamladık ve halkın hizmetine sunduk.” diye konuştu.

 

141 Yıllık Hayal: Çine Adnan Menderes Barajı ve HES

 

“Aziz Milletimizin teveccühüne mazhar olmuş, demokrasi şehidi merhum Adnan Menderes, hayatı boyunca ülkemizin gelişmesi ve kalkınması için mücadele etmiştir” diyen Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu  “Onun açtığı yolda ilerleyerek, özlemini çektiği müreffeh bir Türkiye’nin imarı için çalışmak minnet borcumuzdur. Ne mutlu ki onun en büyük hayallerinden biri olan Çine Barajı’nı inşa etmek Sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan’a nasip oldu.” diye konuştu.

 

Aslında ilk olarak 1869 yılında Osmanlı padişahı Abdülaziz döneminde gündeme gelen Çine Barajı’nın, yıllarca sürüncemede kaldığını belirten Prof. Dr. Veysel Eroğlu “1995 yılında temeli atılan barajın, takvimler 2004 yılını gösterdiğinde ancak % 30’u tamamlanabilmişti. 2003–2010 yılları arasında artırdığımız ödeneklerle, 5 padişah ve 59 hükümetin çok isteyip de bitiremediği Çine Barajı’nı, temelinin atılmasından 15 yıl sonra tamamladık. Böylece 141 yıllık bir hayali de gerçekleştirmiş olduk. Aydın’a hayat verecek baraj ile artık ekinler zarar görmeyecek, hem çiftçimizin yüzü gülecek hem de ülke ekonomimize büyük katkı sağlanacak.” dedi.

 

 

 

 

 

10.10.2010 tarihinde Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete alınan Çine Adnan Menderes Barajı, temelden 136,5 m yüksekliğinde inşa edildi. 350 milyon m3 suyu depolayan bu baraj ile 22 bin 358 hektar tarım arazisi sulanacak, 9 bin 100 hektar alan taşkından korunacak ve hidroelektrik santral ile de yılda 118 milyon kilowatt-saat enerji üretilecek.

 

Yüz Yıllık Rüya Mavi Tünel

 

 

Göksu’dan Konya Kapalı Havzasına yılda 414 milyon metreküp su aktaracak 4,2 metre çapında ve 17 bin 34 metre uzunluğundaki yüz yıllık rüya mavi tünelin de kendileri tarafından halkın hizmetine sunulduğunu ifade eden Prof. Dr. Veysel Eroğlu, tünel ile 1 milyon 500 bin dekar tarım alanının suya kavuşacağını vurguladı.

 

Bağbaşı Barajı ile Mavi Tünel’e yıllık ortalama çevrilecek su miktarının 180 milyon metreküp olacağını söyleyen Prof. Dr. Eroğlu, “Bu su ile Çumra Ovası’ndaki sulama suyu ihtiyacı karşılanacak, ayrıca yeraltı suyunun beslenmesi ve Konya şehrinin uzun vadeli içme ve kullanma suyu ihtiyacı olan 100 milyon metreküp su karşılanacak.” dedi.

 

 

Dünyanın Beşinci Uzun Tüneli

 

 

KOP kapsamında inşa edilen, dünyanın beşinci uzun tüneli Mavi Tünel ve ona su sağlayacak olan Bağbaşı Barajı Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete alındı. Özellikle tahıl ağırlıklı kuru tarımın yapıldığı Konya’ya dolayısıyla Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlanacak.

 

 

Boğaz'ın Demiryoluyla Geçilmesi Hayali, 1,5 Asır Sonra Gerçek Oldu

 

 

İstanbul'un iki yakasını denizin altından birleştirecek 1,5 asırlık hayal, asrın projesi Marmaray’ın da kendi dönemlerinde, Cumhuriyet'in 90. kuruluş yıl dönümünde düzenlenen merasimle hizmete açıldığını belirten Prof. Dr. Veysel Eroğlu, “Dünyanın hayranlıkla izlediği Marmaray ülkemize hayırlı uğurlu olsun” dedi.

 

 

İstanbul Boğazı'ndan geçmesi öngörülen demiryolu tünelinin, ilk kez 1860'ta, Sultan Abdülmecid döneminde gündeme geldiğinin altını çizen Prof. Dr. Eroğlu şöyle konuştu:

“Bu projeyle alakalı bazı taslak çalışmalar da yapıldı ancak sonuçsuz kaldı. Aradan onlarca yıl geçip 1980'li yıllara gelindiğinde İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu toplu ulaşım bağlantısı yeniden dillendirilmeye başlandı. 1987'de ilk geniş kapsamlı fizibilite etüdü gerçekleştirildi ve raporlandı. Yapılan çalışmayla, projenin teknik olarak uygulanabilir ve maliyet açısından verimli olduğu tespit edildi.

 

 

Türk ve Japon Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA) arasında 1999'da finansman anlaşması imzalandı. Boğaz tüp geçişi ve yaklaşım tünelleri ile 4 istasyon inşaatını kapsayan Marmaray'ın inşaatı, Ağustos 2004'te başladı. Projenin Nisan 2009'da faaliyete sokulması planlandıysa da Yenikapı-Sirkeci arasındaki arkeolojik çalışmaların uzaması nedeniyle bitiş sürecinde sarkma yaşandı. Özellikle Yenikapı'da Marmaray ve metro istasyonları alanında yapılan kazılarda önemli verilere ulaşıldı.”

 

 

35 Bin Tarihi Eser Bulundu

 

 

Marmaray kazı alanında 13, metro kazı alanında ise 24 olmak üzere toplam 37 batık gemiye ulaşıldığını ifade eden Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu,  “Marmaray kazı alanının hemen yanındaki metro alanında ise 8 bin 500 yıllık ayak izlerine ulaşıldı. Bu alanda yapılan kazı çalışmaları İstanbul'un tarihine 8 bin 500 yıl öncesine götürdü. Sadece Marmaray'a ait alanlarda yapılan kazı çalışmalarında 35 bin tarihi eser bulundu.” diye konuştu.

30.10.2013